Bag Lady

Det började för ganska länge sedan. Jag hade länge en gnagande irritation och miljötagg i ögat av den enorma mängd plastpåsar som vi släpade hem. Trots att vi 9 gånger av 10 har med oss våra återanvändningsbara påsar till affären så kom man ju ändå hem med en halv soptunna med fladdriga och värdelösa frukt- och grönsakspåsar. Jag fick nog en dag började återanvända dem. Jag struntade i att jag såg ut som en bag lady när jag stod i butiken och försåg Henrik med små knutar av fruktpåsar. Nog är nog liksom.

Men nu har vi investerat i återanvändbara frukt- och grönsakspåsar i tyg. De är verkligen toppen och en källa till spontana konversationer om miljö eller väder med främlingar.

3 tankar om “Bag Lady

  1. […] blev det naturligtvis totalförbud på petflaskor, take awaykoppar och plastpåsar (inklusive frukt- och grönsakspåsar). Sen rök plasttandborstarna, shampoflaskor och tvålpumpar. Diskmedelsflaskan i plast är ett […]

  2. johan skriver:

    Hej!

    Var köpte ni de återanvändningsbara fruktpåsarna?
    Mvh.
    /Johan

  3. Ylvan skriver:

    Hej Johan!

    Jag bor i Australien och har köpt dem här. Men det finns en hel del webshoppar (främst Amerikanska) som skickar Reusable Produce bags till Sverige. Här är en; http://www.ecobags.com/Our_Products/Produce_Bags

    Det enda negativa med de vi har är att de två olika storlekarna (vi har sex stycken små och sex stora) har samma färg och är lite svåra att skilja på så man vet inte helt om det är en stor eller liten man fiskar upp. Men det är visserligen en petitess. I övrigt är de bäst! Kommer aldrig mer släpa hem små grå fladdriga påsar!

Lämna en kommentar