Bee’s wrap

IMG_9011

Det är som det är. Ibland tar annat för mycket tid. Som att sätta sig in i nya vanor i ett nytt hem i en ny stad och nytt jobb och allt det där. Men bloggen står på listan över saker att ta tag i. Så det ska förhoppningsvis inte dröja alltför länge innan det börjar dyka upp inlägg mer regelbundet.  Först måste jag bara tipsa om ett alternativ till plastfolie: Bee’s wrap. Jag har ju skrivit om Abeego på plastbantasidan men Bee’s wrap har jag hittat i Sverige, i Reneé Voltairs butiker. Det fungerar så himla bra. Bara köp!

Mamma fick en ost förra veckan som min sambo lämnat innan han for sin kos för att jobba. Den var inlindad i Bee’s wrap och nu får jag inte tillbaka den. Bee’s wrappen alltså. Osten är visst redan slut. Så bra är det.

När man är färdig med inpackningen så tvättar man den bara med diskmedel och kallt vatten. Inte varmt eftersom vaxet smälter då. Men man kan lägga ut den på diskbänken och skrubba med sin diskborste eller bara tvätta den mellan händerna och sedan lägga/hänga den på tork. Tror det kommer bli årets julklapp i vår familj…

7 thoughts on “Bee’s wrap

  1. Erika skriver:

    Vad roligt att höra att det är bra! Jag har funderat länge på ett inköp men inte kommit till skott… Nu måste det bli av 🙂 Bra julklappstips!

  2. milla skriver:

    Vilket bra tips ska kika efter det:)

  3. Ekot skriver:

    Hoppas det går bra med er bostad nu och att du berättar om plastfri oktober

    • Ylvan skriver:

      Det ska jag! Jag vet ju redan innan att vi inte kommer lyckas köra helt plastfritt. Men vi ska definitivt göra ett seriöst försök! 🙂

      • Ekkot skriver:

        Jag ska se och lära! Tycker inte man måste lyckas till 100%, ibland är plast ok, kan vara bra med viktbesparing och hygieniskt, men inte jämt och överallt.

  4. Matilda skriver:

    Nu har jag hört om detta bee’s wrap så länge att jag måste få tag i några ark själv. Plastpåsar och ost känns inte så fräscht.

Kommentera

